BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

Saturday, March 19, 2011

Cinta Pertama Datang Kembali

In the name Of Alllah...selamat pagi semua..Assalamualaikum...

rase rindu plak bile dah lame x update blog yg dah lame di tinggalkan nie...biasela adat org berkerjaya, siang malam kerja nak cari rezeki kan...x sempat nak lakukan sume tue..hehe..

Kali nie sy juz nak update one intresting story about love...ape perasaan korg bile cinta pertama tue dtg kembali???mesti jiwa jadi kacau kan...xtenteram...bak kate org..cinta pertama memang susah nak dilupekan..walaupon dah ade penggantinye,tp tetap xsame cam cinta pertama...skrang nie sy plak tengah merasainye..waduh..tertekan..aku jadi dalam dilema..anatara cinta pertama dengan cinta yang mmg dah sedia ada skarang nie..tp rasenye,sy terpaksa lupekan cinta pertama tue sbb die dah jd tunang org pon..walaupon hati nie masih sygkan die,tp mungkin dah xde jodoh kan..tue la,bile due2 hati masih syg,tp xdapat bersama,mungkin ade hikmahnye...

Cinta pertama sy tue mmg calonnye cukup hebat...bemule dengan gelaran adik angkat,lama2 kitorg rapat dan masing2 ade prasaan cinta kat dalamnye..hampir 8 tahun kami kenal..walaupon jarang2 contact sbb die xde kat malaysia nie,tp once bile dpt contact,mengalahnkan org bercinta lagaknye..tp masalahnye die tue tunang org..sy tetap hadkan batasan antara hubungan kitorg skarang nie..sy anggap die cam abg je skarang nie walaupon hati nie sbanrnya tak anggap cm2 pon..die pon ckap cm2 jgk..tp xtaula hatinye cmne kan..lelaki...ayat manis tue pandai je nak aturnye..hehe...

Baru2 nie nie kami berhubung smule after nearly to 3 month kitorg x contact...sy mmg rase bengang la kat die sbb hilang tetibe je..tp bile fikir sy dah ade org lain dan die pon bukan bf sy pon,akhirnye aku jd xkesah dah..dah lali pon ngan sikap die tue..macam biskut..kejap ade,kejap hilang...lastly die dah xde care nak cr sy cmner dah,die add la kat ym gne id name pompuan..yg sy nie plak xtahu yg tue adelah die,juz accept je la..jiwe tngah tenang bersama kekasih skarang..tetibe jd bercelaru bile tahu yg tue sbanye adelah die...die cume harap sy dpt maafkan die krane die nak terbang jauh smule lpas nie...hati pompuan kan,cepat mengalah..aku yg mulenye keras hati xnak reply lgsung mesej die kat ym tue tetibe jd lembut hati dan ringan je tangan nie nak eplynye..wah.dah tahap parah aku nie..

Die ckap nk fly jumaat nie..aku pon kesian kat die..aku pon call la die biledie ade tggalkan no phone msia die..pas dga suare sy,gembira xterkate...die menanges plak kat sy bile tringatkan kenangan lame antara kitorg..mulut die plak dah berjuta ksli pohon maf sbb hilang cm2 je dr hidup sy sbelum nie...aku igat ag kata2 die..."Iena cinta pertama abg,iena juga perempuan pertama yg berjaya menarik perhatian abg,abg janji xkan lupekan iena smpai bile2"..Wah terharunye aku denga ayat2 die tue...Dalam hati tros ade taman..hahaha..

Tapi aku rase bersalah plak dengan bf aku skarang nie...hati nie masih sygkan die,tp adekah aku sygkan die sbb kecewa dengan cinta pertama aku dulu tue???aku keliru dan masih xtahu jawapannye..tp kalau aku sedih, die la pnawarnye,die la penemannye..mungkin aku patut hargai die dan terima hakikat bahawa cinta pertamaku buakn lagi milikku...die milik org lain..Aku pasti Allah yg lebih berkuasa mengatur segala yg terbaik buat hambanya...Aku redha menerima dugaanMu Ya Allah...

0 comments: